Kripto Para Piyasası

Yükleniyor...
USD/TRY 49,22 ↑ %0,00
EUR/TRY 55,21 ↑ %0,00
GBP/TRY 65,24 ↑ %0,00
BIST 100 12.265,98 ↑ %0,43
USD/TRY 49,22 ↑ %0,00
EUR/TRY 55,21 ↑ %0,00
GBP/TRY 65,24 ↑ %0,00
BIST 100 12.265,98 ↑ %0,43
USD/TRY 49,22 ↑ %0,00
EUR/TRY 55,21 ↑ %0,00
GBP/TRY 65,24 ↑ %0,00
BIST 100 12.265,98 ↑ %0,43
USD/TRY 49,22 ↑ %0,00
EUR/TRY 55,21 ↑ %0,00
GBP/TRY 65,24 ↑ %0,00
BIST 100 12.265,98 ↑ %0,43
SON DAKİKA
Ekonomi

e-Tebligat için yeni periyot: Kapsamdaki mükelleflere 30 Kasım'a kadar müddet

Hazine ve Maliye Bakanlığının yeni düzenlemesiyle elektronik tebligat sistemine ait müracaat ve kullanım asılları yine belirlendi. Sisteme dahil olması gerektiği halde şimdi başvurmayan belli mükelleflerin 30 Kasım’a kadar süreçlerini tamamlaması gerekiyor.

e-Tebligat için yeni periyot: Kapsamdaki mükelleflere 30 Kasım'a kadar müddet
e-Tebligat için yeni periyot: Kapsamdaki mükelleflere 30 Kasım'a kadar müddet

Hazine ve Maliye Bakanlığınca hazırlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Düzenlemeyle e-Tebligat sistemine dahil olacak mükelleflerin kapsamı, müracaat müddetleri ve sistemden çıkış şartları yine düzenlendi.

Kurumlar vergisi mükellefleri ile ticari, zirai ve mesleksel faaliyetlerinden ötürü gerçek yordamda vergilendirilen gelir vergisi mükelleflerinin yanı sıra kolektif ve ismi komandit şirketler de belirlenen kurallar kapsamında e-Tebligat sistemini kullanacak.

Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) Kanunu'na ekli (II) sayılı listedeki kayıt ve tescile tabi malların birinci iktisabında ismine tescil yapılacak gerçek ve hukuksal şahıslar ile hukuksal kişiliği bulunmayan teşekküller de düzenleme kapsamında yer alacak.

30 KASIM’A KADAR BAŞVURU YAPILABİLECEK

Düzenlemenin yürürlüğe girmesinden evvel, 11 Ekim'den evvel e-Tebligat sistemine dahil olması gerektiği halde süreçlerini tamamlamayan kurumlar vergisi mükellefleri, gerçek metotta vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kolektif ve ismi komandit şirketlerin 30 Kasım’a kadar sisteme dahil olması gerekiyor.

Bu tarihten sonra mükellefiyet tesis ettiren ve e-Tebligat kullanması mecburî olan mükelleflerin ise işe başlama tarihini takip eden 15 gün içinde sisteme başvurması gerekecek.

ÖTV kapsamındaki kayıt ve tescile tabi malların birinci iktisabında ismine tescil yapılacak bireylerin ise birinci iktisaba ait kayıt yahut tescil süreci tamamlanmadan evvel sisteme dahil olması zarurî olacak.

Daha evvel, 1 Temmuz'dan evvel ilgili kanun kapsamında e-Tebligat sistemine dahil olan mükellefler ise tekrar müracaat yapmadan mevcut kullanıcı kodu ve şifreleriyle sistemi kullanmayı sürdürebilecek.

BAŞVURULAR DİJİTAL VERGİ DAİRESİNDEN

Sisteme dahil olması gereken mükellefler müracaatlarını Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik ortamda gerçekleştirebilecek. Müracaatlar, mükellefin durumuna uygun "Elektronik Tebligat Sistemine Dahil Olma Talep Bildirimi" kullanılarak bağlı bulunulan vergi dairesine de yapılabilecek.

e-Tebligat kapsamında bildirim edilmesi gereken ve elektronik imzayla imzalanan dokümanlar, sistem üzerinden mükelleflere ulaştırılacak.

Mükellefler kendilerine gönderilen elektronik tebligatlara Dijital Vergi Dairesi yahut e-Devlet Kapısı üzerinden erişebilecek.

TEBLİGAT 5’İNCİ GÜNÜN SONUNDA YAPILMIŞ SAYILACAK

Elektronik imzalı tebligat dokümanı, e-Tebligat sistemine ulaştığı tarihi takip eden 5’inci günün sonunda bildirim edilmiş kabul edilecek.

Mükellefler, kendilerine yeni bir e-Tebligat gönderildiğinde kısa bildiri yahut e-posta yoluyla bilgilendirilme talebinde bulunabilecek. Fakat SMS yahut e-posta bildirimlerinin rastgele bir sebeple yapılamaması, elektronik tebligatın geçerliliğini yahut bildiri mühletini değiştirmeyecek.

SİSTEMDEN ÇIKIŞ ŞARTLARI DA BELİRLENDİ

Tebliğ kapsamında e-Tebligat sisteminden çıkışa ait kararlar de düzenlendi.

Tüzel şahısların ilgili sicil kayıtlarının silinmesi, gerçek şahısların mevti yahut hakkında gaiplik kararı verilmesi üzere durumlarda sistemden çıkış süreci gerçekleştirilecek.

Belirli kaideleri taşıyan mecburî yahut isteğe bağlı kullanıcılar da talepleri üzerine sistemden çıkabilecek. 65 yaşını dolduran şahıslar, e-Tebligat sistemine dahil olmayı mecburî kılan öbür bir durumlarının bulunmaması halinde müracaat yaparak sistemden ayrılabilecek.

Kısıtlılık, ceza infaz kurumuna girme yahut askerlik hizmeti üzere sebeplerle sistemi kullanma imkanı ortadan kalkanlar için de süreksiz çıkış kararları uygulanabilecek.

ŞİFRE VE BİLGİLERİN GÜVENLİĞİNE DİKKAT

e-Tebligat sistemini kullanan mükelleflerin bildirimlerini vaktinde, eksiksiz ve hakikat biçimde yapmaları gerekiyor. Bilgilerde meydana gelen değişikliklerin de ilgili vergi dairesine bildirilmesi ve kullanıcı kodu ile şifrenin inançlı biçimde koruma edilmesi ehemmiyet taşıyor.

Kullanıcı bilgilerinin yahut şifrenin üçüncü bireylerin eline geçtiğinin öğrenilmesi halinde durumun vakit kaybetmeden ilgili vergi dairesine bildirilmesi gerekiyor.

Belirlenen yükümlülüklere uymayan mükellefler hakkında Vergi Usul Kanunu kapsamında öngörülen ceza hükümleri uygulanacak.


Kaynak: Anadolu Ajansı (AA)

Kaynak: {Haber Merkezi}

Bu habere tepkini göster

Yorumlar 0

Yorum Yap

Yayınlanmaz
8 + 1 = ?

Henüz yorum yok. İlk yorumu siz yapın!