Kripto Para Piyasası

Yükleniyor...
USD/TRY 49,16 ↑ %0,21
EUR/TRY 55,08 ↓ %0,19
GBP/TRY 65,13 ↑ %0,33
BIST 100 12.369,00 ↓ %0,60
Altın (gr) 6.571,27 ↑ %0,09
USD/TRY 49,16 ↑ %0,21
EUR/TRY 55,08 ↓ %0,19
GBP/TRY 65,13 ↑ %0,33
BIST 100 12.369,00 ↓ %0,60
Altın (gr) 6.571,27 ↑ %0,09
USD/TRY 49,16 ↑ %0,21
EUR/TRY 55,08 ↓ %0,19
GBP/TRY 65,13 ↑ %0,33
BIST 100 12.369,00 ↓ %0,60
Altın (gr) 6.571,27 ↑ %0,09
USD/TRY 49,16 ↑ %0,21
EUR/TRY 55,08 ↓ %0,19
GBP/TRY 65,13 ↑ %0,33
BIST 100 12.369,00 ↓ %0,60
Altın (gr) 6.571,27 ↑ %0,09
SON DAKİKA
Dünya

AB'ye giren Bulgaristan'da maaşlar uçuşa geçti: Ortalama fiyat aşikâr oldu

Bulgaristan Ulusal İstatistik Enstitüsü (NSI) 2026 ikinci çeyrek bilgilerini duyurdu. Ülkede ortalama brüt maaş yüzde 10 oranında yükselişe geçti.

AB'ye giren Bulgaristan'da maaşlar uçuşa geçti: Ortalama fiyat aşikâr oldu
AB'ye giren Bulgaristan'da maaşlar uçuşa geçti: Ortalama fiyat aşikâr oldu

Komşu, Avrupa Birliği'nin kaymağını yiyor.

Bulgaristan Ulusal İstatistik Enstitüsü'nün (NSI) son bilgilerine nazaran, 2026 yılının ikinci çeyreğinde ortalama aylık brüt maaş bin 444 euroya ulaşarak birinci çeyreğe nazaran yüzde 2,6 artış gösterdi.

MAAŞLAR ARTTI

Aylık sayılar, ortalama brüt maaşın nisan ayında bin 476 euro, mayıs ayında bin 434 euro ve haziran ayında bin 421 euro olduğunu gösteriyor.

2025 yılının ikinci çeyreğiyle karşılaştırıldığında, ortalama maaş yüzde 9,8 oranında arttı.

Yıllık bazda en güçlü maaş artışı, ortalama fiyatların yüzde 24 arttığı madencilik bölümünde kaydedildi.

TARIM SEKTÖRÜNDE İYİLEŞME YAŞANIYOR

Tarım, ormancılık ve balıkçılık bölümleri yüzde 19,5'lik artışla ikinci sırada yer alırken, öteki bölümlerdeki maaşlar yüzde 15,7 oranında arttı.

2026 yılının birinci çeyreğiyle karşılaştırıldığında, en büyük çeyreklik artışlar yüzde 14,8 ile madencilik dalında, akabinde yüzde 6,5 ile inşaat kesiminde ve yüzde 6,3 ile eğitim kesiminde kaydedildi.

İlk çeyrekte ortalama aylık maaş bin 407 euro oldu; bu, 2025 yılının son çeyreğine nazaran yüzde 2,8 ve 2025 yılının birinci çeyreğine nazaran yüzde 12,7'lik bir artış manasına geliyor.

İkinci çeyrekte en yüksek ortalama maaşlar, aylık 3 bin 79 euro ile bilgi ve yaratıcı sanayiler ile telekomünikasyon dalında kaydedildi.

Bunu 2 bin 140 euro ile finans ve sigorta faaliyetleri takip ederken, elektrik, ısı ve gaz üretimi ve dağıtımı ortalama 2 bin 36 euro ile ikinci sırada yer aldı.

ÖZEL SEKTÖRÜN GELİRİ ARTIYOR

Öte yandan, ortalama maaşların en düşük olduğu kesim otel ve restoranlar olup 918 euro olarak belirlenmişti.

Bunu tarım, ormancılık ve balıkçılık kesimi bin 31 euro ile, başka dallar ise bin 53 euro ile takip etti.

Artış, kamu bölümüne kıyasla özel bölümde kıymetli ölçüde daha güçlü oldu.

Özel şirketlerde ortalama fiyatlar yıllık bazda yüzde 11,5 artarken, kamu kesiminde bu artış yüzde 4,8 oldu.


Kaynak: Anadolu Ajansı (AA)

Kaynak: {Haber Merkezi}

Bu habere tepkini göster

Yorumlar 0

Yorum Yap

Yayınlanmaz
7 + 6 = ?

Henüz yorum yok. İlk yorumu siz yapın!